Een SRB erkende rijschool streeft naar een goede dienstverlening. Mocht je ondanks de inspanningen om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn en te ondersteunen, niet tevreden zijn dan horen wij dat graag.
Een gesprek met de betrokken rijinstructeur leidt meestal tot een passende oplossing. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je een beroep doen op de bemiddelingsregeling. Met deze bemiddelingsregeling willen wij benadrukken veel waarde te hechten aan de relatie van rijschoolhouders en leerlingen.
Uitgangspunten Bemiddelingsregeling
- Klachten worden afgehandeld door de bemiddelingscommissie
- Het bemiddelingsverzoek wordt na registratie bij de bemiddelingscommissie neergelegd
- De bemiddelingscommissie doet onderzoek naar de oorzaak van de klacht
- De bemiddelingscommissie doet een uitspraak over het verzoek en geeft zo nodig advies aan de directie van de rijschool over de te nemen maatregelen naar aanleiding van de klacht
- Alle relevante informatie wordt vastgelegd in een klachtendossier
- Persoonlijke gegevens over de verzoeker en de wederpartij worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld en geregistreerd
- De bemiddelingscommissie doet geen uitspraak over aansprakelijkheid.
Het beroep op bemiddeling dient schriftelijk te worden gedaan binnen een periode van 4 weken nadat het geschil waarvoor bemiddeling wordt gevraagd is ontstaan. Binnen een termijn van 3 werkdagen, nadat je het verzoek hebt ingediend bij de rijschool, ontvang je een bevestiging van ontvangst van de rijschool. De rijschool stuurt vervolgens je verzoek door naar de bemiddelingscommissie.
Om je verzoek zo snel mogelijk te kunnen beoordelen verzoeken wij jou in ieder geval de volgende zaken in jouw brief op te nemen:
- naam, adres en woonplaats
- telefoonnummer en e-mailadres
- de datum waarop je je brief verstuurt
- een heldere beschrijving van jouw verzoek
- een kopie van de lesovereenkomst
- eventuele voorgaande correspondentie en relevante kopieën van documenten die jouw klacht verduidelijken
Hoe meer relevante informatie je verstrekt, hoe beter en sneller wij in staat zijn jouw verzoek te beoordelen. Jouw verzoek kun je sturen naar:
Stichting Rijschool Belang
Heumenseweg 3
6603CW Wijchen
Behandeling van jouw bemiddelingsverzoek
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van je verzoek bij de bemiddelingscommissie ontvang je een schriftelijke ontvangstbevestiging. Met deze bevestiging word je geïnformeerd over de periode waarbinnen je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. De bemiddelingscommissie streeft er naar dit binnen 15 werkdagen te doen. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvang je hierover schriftelijk bericht. De bemiddelingscommissie kan jou tijdens de beoordeling vragen om extra informatie.
Stopzetting
Een bemiddelingsverzoek wordt niet verder in behandeling genomen als deze door de verzoeker wordt ingetrokken of als blijkt dat er bij de verzoeker geen belang bij verder behandeling bestaat. Van het niet verder behandelen van het verzoek wordt onder vermelding van reden, een schriftelijke mededeling gedaan aan de betrokken partijen.
Beheer bemiddelingsdossiers
De bemiddelingsdossiers worden, gedurende de periode van tenminste één jaar nadat het verzoek is afgehandeld, bewaard.